مطالب مفید فرآورده های چوبی

تاریخچه مصرف چوب و ام دی اف در صنعت مبلمان و صنایع وابسته

مصرف چوب در کشور و سایر نقاط جهان از سابقه ی دیرینه ای برخوردار است. از ابتدا که بشر خانه هایی به شکل امروزی بنا نکرده بود و عموماً صحرا نشین یا غار نشین بوده است از چوب به واسطه ی شکل متناسب و طبیعی آن برای شکار حیوانات و غیره استفاده می کرده است. هم چنین در کشور ما ، اشیاي موجود در موزه های سراسر کشور نشان می دهد که ما ایرانیان از حدود 7000 سال قبل و 5000 سال قبل از میلاد مسیح با انواع وسایل دفاعی چوبی از جمله تیزه ها و سر نیزه های چوبی آشنا بوده ایم و هم چنین علاوه بر ساخت و استفاده از ظروف چوبی که به نسبت ظروف سفالی در استفاده ی ما ایرانیان کمتر بوده است، اما صنعت چوب بلااستثنا با ایده ها و استفاده های ما ایرانیان در صنعت دریا نوردی و ساخت قایق ها و کشتی ها ، پارو ها و وسایل چوبی دریانوردی نمود پیدا کرده است.
اما در واقع می توان گفت صنایع چوب با صنعت مبلمان در جهان نمود پیدا کرد به طوری که رفته رفته بشر از نشستن بر نیمکت ها و میزها و صندلی های خشک چوبی خسته شد و علاوه بر این که نشستن بر این گونه نیمکتها و حتی نشستن بر روی زمین سبب به وجود آمدن مشکلات و آسیب های جدی و قابل توجهی بر سلامت جسمی خانواده ها گردید لذا از قرن 16 به بعد به تناسب در سراسر دنیا استفاده از مبلمان و صنایع چوبی چون تخت خواب ها و میز های کشو دار ، مشهود شد.
معرفی، کاربرد و اهمیت استفاده
در گذشته چیزی به نام سرویس خواب تنها در اختیار خانواده های خاص و طبقات اجتماعی بالا قرار داشت. تنها بخشی از مردم در خانه های خود سرویس خواب داشتند. به عبارت دیگر ، سرویس خواب از جمله وسایل تجملاتی بود که در کاخ های مجلل وجود داشت، اما امروزه اغلب خانه ها از این وسایل بهرمند هستند. و تمامی خانواده ها با توجه به توانایی مالی خود دست به انتخاب این گونه سرویس ها می زنند.
طی بررسی ها مطالعات سطحی بازار های موجود کشور امروزه این گونه بر می آید که برخی از سرویس های خواب که تمام فلزی هستند با قیمتی از حدود 150 هزار تومان شروع شده و تا نزدیک 900 هزار تومان ادامه دارد. نوع دیگر سرویس خواب ها که از چوب فلز ساخته می شوند دارای قیمت هایی از حدود 600 هزار تومان به بالا می باشد.
در انتخاب سرویس خواب ها البته که میزان پول اختصاص داده شد و سلیقه دو عامل بسار مهم است. و این دو عامل مهم است که به شما می گوید چه نوع سرویس خوابی( فلزی، چوبی، ام دی اف ، چوب راش و …) می توانید انتخاب کنید.
مسایل دیگری که در انتخاب سرویس خواب مطرح است اندازه ی آن است و هر فردی با در نظر گرفتن مولفه های مختلف به این امر توجه می کند و فناوری های جدیدی در ساخت آن ها قابل توجه است. مثل تا شو بودن یا نبودن و استفاده ی مناسب از فضاها.

1 دیدگاه در “تاریخچه مصرف چوب و ام دی اف در صنعت مبلمان و صنایع وابسته

  1. بازتاب: کالای چوب قشقایی - بازرگانی سازه چوب - فرآورده های چوبی ام دی اف کالا (MDFkala)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *